Kodėl reikia didinti fizinį aktyvumą dirbant sėdimą darbą?

Dažnai darbuotojas ar darbdavys net nepagalvoja apie tai, ką daro ilgas sėdėjimas prie darbo stalo. Atrodo nekaltas būdas atlikti dienos darbus, sėdint prie kompiuterio, sėdint susitikimuose, sėdint, kai valgote. Sėdėjimas dėl darbo pakitusio visuomenės pobūdžio (technologijos raidos įtaka) tampa vis dažnesne mūsų kūno pozicija dienoje. Tačiau, kad ir kaip bebūtų, pasak Pasaulio Sveikatos organizacijos (PSO), sėdėjimas kaip pozija yra visiškai nenatūrali būsena žmogui, o tai gali sukelti nemažą pavojų sveikatai. Ar kada nors būtumėte pagalvoję, jog sėdimas darbas gali būti prilyginamas rūkymo žalai?
Anot VS-Fitness sporto ir sveikatingumo centro trenerės Gerdos Danylaitės, – „fizinio aktyvumo stoka kelia grėsmę tiek darbuotojų sveikatai, tiek įmonės produktyvumui. Pasyvus darbas neleidžia kūno raumenynui ir kraujotakos sistemai atlikti įvairių organizmo procesų veiksmų dienos eigoje, todėl tampa vis sunkiau kvėpuoti, dažniau skauda galvą, kankina nuovargis, nerimas ar nesusikaupimas. Ar atkreipėte dėmesį, kad šiltuoju metų laiku darbuotojai yra “gyvesni”, energingi, daugiau nuotaikos ar net idėjų darbe? Visa tai dėl to, kad šilti orai priverčia žmones daugiau vaikščioti, džiaugtis gamta, pietų pertraukos metu eiti pasivaikščioti.“
Aktyvus gyvenimo būdas yra neatsiejama žmogaus sveikatos dalis, ji veikia ilgojo laikotarpio principu. Jeigu darbuotojas darbo metu sėdi 8 valandas, vėliau grįžta namo ir toliau sėdi valgydamas, skaitydamas laikraštį ar žiūrėdamas filmą, taip gali susidaryti bene 12 valandų sėdėjimo per dieną, kas tyrimų duomenimis yra “mirtina sėdėjimo dozė”. Sėdint bendrai ilgiau nei 6 valandas per dieną padidėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, infarkto rizika, nutukimas, pagreitėjęs sėnėjimo procesas, depresija, emocinė vienatvė, nugaros iškrypimas ir nuolatinis skausmas. Todėl yra rekomenduojama darbo vietą pritaikyti taip, kad žmogus galėtų dirbti ir sėdint ir stovint, turėtų laiko ir erdvės mankštai, būtų suteikiama papildoma informacija apie jo sveikatos priežiūrą.
Aktyvaus gyvenimo būdo darbuotojas tampa produktyvesnis, turi daugiau laimės hormonų, pasižymi aukštesniais darbo rezultatais vien dėl to, kad jo nekamuoja skausmas, nemiga ir kiti šalutiniai sveikatos sutrikimų požymiai dėl pasyvaus gyvenimo būdo. Tereikia skirti laiko aktyviai mankštai ar treniruotei per dieną 30 min bei žinoma dienos eigoje rasti laiko keisti sėdimą poziją, taikyti kelis mankštos pratimus darbo eigoje, išeiti pasivaikščioti po lengvo valgio,

Sportuoti – ne bet kaip
„Šiandien daugeliui yra tik viena alternatyva – arba pats nusprendi sportuoti, arba būni priverstas: tokį nurodymą duoda nuo sėdėjimo pervargęs ar net susirgęs kūnas, nuolatinis stresas, įtampa, emocinė vienatvė, depresija ir panašiai“, – pasakoja Šarūnė Vasiliauskienė, Kauno „VS-Fitness“ sporto ir sveikatingumo centro vadovė.
Sportas – sveikata, tačiau mestis į kraštutinumus taip pat nederėtų. Kūnui tinka ne bet koks aktyvumas ir ne bet kokie fiziniai pratimai: neteisingai sportuojant galima sau labiau pakenkti, nei gauti naudos. Medikai ir sporto specialistai rekomenduoja pirma pažinti savo kūną, išsiaiškinti jo silpnąsias vietas, poreikius ir tik tuomet pasirinkti fizinio aktyvumo pobūdį, intensyvumą, periodiškumą. Patarti, kas tinka jums, gali ne tik kineziterapeutai, bet ir profesionalūs sporto treneriai, žinantys, kaip geriausia pasiekti norimus rezultatus, sukaupę darbo su įvairiais žmonėmis patirties. Anot patyrusių specialistų, net ir ilgesnį laiką sportuojantys neretai klysta pasirinkdami inventorių ar pratimus, o pradedantiesiems pasikliauti vien savo nuojauta ar norais tikrai nerekomenduotina.
„Matome, kad apie 80% žmonių pasirenka ne tuos treniruoklius, klaidingai atlieka pratimus, todėl niekaip nepasiekia geriausių rezultatų ar net gali sau pakenkti, – patirtimi dalijasi Kauno „VS-Fitness“ sporto ir sveikatingumo centro trenerė Renata Marcinkutė. – Todėl kol sportuojantysis išmoksta tą daryti tinkamai, rekomenduojama pasitelkti profesionalaus trenerio pagalbą. Mūsų tikslas – šviesti atėjusįjį, kad jis pasisemtų kuo daugiau sveikatos, įgytų patirties ir galėtų sau maksimaliai padėti.“

Jeigu norite gauti pasiūlymą įmonei, susisiekite el.paštu office@vs-fitness.lt arba telefonu +37063393577.